Latinica

Izvor: Neciklopediju
Prijeđi na navigaciju Prijeđi na pretraživanje

Latinica je pismo nastalo na području Balkana. Latinica se prvotno sastojala od 40 slova. Svaki narod izbacio je po nekoliko slova, a originalna latinica koristi se samo na tipkovnici i to samo na hrvatskom rasporedu slova.

Originalna latinica[uredi]

Q, W, E, R, T, Z, U, I, O, P, Š, Đ, A, S, D, F, G, H, J, K, L, Č, Ć, Ž, Y, X, C, V, B, N, M, NJ, LJ, DŽ, Space, Insert, Delete, Shift, CTRL, ALT

Kao što vidite, tu ima jako puno slova, a neka slova više se ne koriste. Kako se u vrijeme kad je latinica izmišljena pisalo na kamenim pločama za brisanje se koristio Delete.

Primjer teksta:

  • Ja biti gladan i hoće jeeesti(delete) jesti

Prije nego što su izmišljeni pravi razmak i veliko slovo za to su se koristila dva slova Space i Shift.

Primjer teksta:

  • (Shift)ja(space)biti(space)gladan(space)i(space)hoće(space)jesti. (shift)pero(space)(shift)perić.

Suvremena abeceda[uredi]

Suvremena abeceda (a,b,c,č, ... ,ž) nastala je pri konstrukciji prve tipkovnice i to sasvim slučajno. Kada je tipkovnica izrađena, slova još nisu bila pričvršćena za tipkovnicu. Tipkovnica je pala na pod i ljudi nisu znali kako treba posložiti slova. Neki nepismeni čovjek posložio je slova po redu A,B,C... i ljudima se to svidjelo, te su to predložili za poredak slova abeceda. Tada je i abeceda dobila svoje ime, a prije se zvala Kjuveera. Tipkovnice su se nastavile raditi po Kjuveeri, a za ljudsku upotrebu ostala je abeceda.

Zašto Kjuveera?[uredi]

Kjuveera (eng. Q-Wa [čita se: Kjudablja]) je kao i riječ abeceda nastala od prvih slova abeceda. Abeceda je nastala od A, B, C, D (a, be, ce, de), a Kjuveera je nastala od Q, W, E, R (kju, ve, e, r).

Engleski naziv: Q-Wa[uredi]

Engleski naziv napravljen je od prva dva slova, baš kao i naziv Alphabet.

Dodatna slova[uredi]

Predloženo je da se u latinicu ubace i nova slova kao što su: Čš (čita se: Češka ), € (čita se: Euro), @ (čita se: majmun) i NumLock (čita se: mrzim matematiku ).

Primjer korištenja slova[uredi]

@e jedan glupi = Majmune jedan glupi

Volim Čš cure = Volim čehinje

Daj € = Daj eure

Kinesko pismo[uredi]

Kinesko pismo varijacija je latinice nastala kombiniranjem latiničnih slova i znakova (npr. zagrade i brojevi) u tisuće i tisuće simboličnih kombinacija.

Primjer kineskog simbola za ženu u latiničnom originalu:

(.(.)
 ) (
( V )